17/7 - Petersplatsen, shopping, Gelateria de San Crispino, Obika och Giolitti

Fjärde dagen började vi tidigt och begav oss till Peterplatsen.
Vi orkade dock inte stå i den äckligt långa kön (i solen) och betala dyra pengar för att gå in i vatikanstaten och sixtinska kapellet, så det struntade vi i.






Mitt på Peterplatsen



Jag och dryckesfontänen



Levi och pelargången

Sedan var vi till La Scaletti på Piazza di Santa Maria delle Grazie och åt lunch.



Våra lunchpaninis

Sedan åkte vi in mer centralt och Levi shoppade olivolja och vinägrar. Sedan passade vi på att köpa lunchglass på Gelateria de San Crispino.



Piazza de Barberini



Jag åt hallon, choklad och kanel/ingefära. Levi åt Zabaione, honung och pistage.

Efter det åkte vi tillbaka till rummet för en paus. Levi skrev vykort (alla med påven på... den fulaste dessutom) och jag läste.
Efter våran paus begav vi oss ut och Levi köpte en italiensk kokbok och sedan åt vi middag på Obika.



Min clubsandwich och Levis risotto.

Efter middagen blev det glass (någon som börjar skönja ett mönster här? ^^). Det blev på vårat favoritglass-ställe, Giolitti. De hade den godaste glassen (som båda var nöjda med ^^).



Giolitti



Glassbaren ^^



Jag tog kanel, jordgubb och yoghurt. Levi tog fikon, champagne och gianduja.

Efter det begav vi oss hem till rummet igen ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0