18/7 - Vacanze Romane, L'Isola della pizza och Piazza Navona

Den här dagen begav vi oss iväg till en allmän pool vi hittat vid Tibern.
Där låg vi och solade, läste och badade mellan 10.15 och 13.00. Det enda negativa var att man behövde ha en ful badmössa på sig när man badade... Men jag är ju i och för sig van vid fula badmössor så det gjorde inte så mycket ^^



Jag i solstolen



Levi i sin solstol



Poolområdet



Baren


Efter solandet och badandet så var vi och åt trerätters lunch på L'Isola della pizza ^^ Vår favoritrestaurang!



Förrätten - Friterade ris- och mozzarellabollar ^^
Favoriten!




Huvudrätterna - Foccacia :)
Min var med mozzarella, tomater och ruccola och Levis var med buffelmozzarella och parmaskinka.




Efterrätterna - Panna cotta och Tiramisú

Sedan var vi tillbaka till rummet, duschade, vilade och så läste jag ut "Där regnbågen slutar". Sedan var vi ut igen till Piazza Navona bland annat.




Piazza Navona

Sedan åt vi middag på Il Fico på Via di Monte Giordano 49.



Förrätt - Bruschetta pomodori och Fiori di zuccha



Huvudrätt - Min pasta med tomatsås och basilika och Levis Amatriciana


Efter maten gick vi även lite kakor och Limoncello, men vi höll oss till kakorna. Duktiga barn som vi är ;) Sedan begav vi oss tillbaka till rummet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0