UDS Hästklinik - Dag 30

Idag har jag varit på Klinisk kemi och operation och jobbade 8.00-16.30.
Jag har gått med de på lab och Ulrika (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Kört urinstix och densitet
  • Gjort blodutstryk
  • Tagit hand om blodprover och centrifugerat
  • Gjort mindre analyser
  • Hjälpt till att koppla dropp
  • Förberett för en buköppning
  • Väntat på 2 buköppningar som inte blev av... - Den ena dog på vägen in :( och den andra var inte så illa däran :)
  • Fyllt på dropp
  • Fyllt på anestesivagnen
  • Läst i en hästanestesibok
  • Provtryckt anestesiapparaten
  • Fyllt på Isofluran
Jag har sett:
  • Lab-jobb
  • Städning
  • Förberedelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0