UDS Hästklinik - Dag 32

Idag har jag varit på operationsavdelningen och jobbat 8.00-16.30.
Jag har gått med Tamás (Veterinär) och Jennie och Ulrika (Djursjukskötare).

Vi har haft en fotograf ifrån DN springandes runt oss hela dagen idag. Han har varit där en gång förut och fotat och ska tydligen komma fler gånger. En av dem gångerna ska han ha med en reporter... Jag hoppas jag slipper den delen. Jag finns dock med på många av hans bilder nu, men det får räcka tycker jag. Man kan ju dock inte vara säker på att han väljer någon bild med mig på, men det skulle vara ett ganska stort reportage i DN's söndagsbilaga någon gång framöver, så chansen är ganska stor. Han frågade om mitt namn och "titel" idag också, så chansen blev då ännu större... Läskigt! Men det återstår ju att se om jag får några minuter i rampljuset ^^

Jag har:
  • Förberett operationssalen
  • Hjälpt till vid kastning och hissning upp på bordet
  • Steriltvättat av operationsområdet
  • Öppnat sterilt material åt veterinären
  • Övervakat uppvaket
  • Bandagerat ben efter artroskopi
  • Städat undan
  • Packat instrument efter diskdesinfektorn
  • Autoklaverat
  • Tvättat
  • Städat
Jag har sett:
  • 2 Artroskopier
  • Övervakning av anestesi
  • Komplikation under anestesi - Uppvaknande under narkosen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0