UDS Hästklinik - Dag 33

Idag har jag varit på operationsavdelningen och jobbat 8.00-16.30.
Jag har gått med Nic och Tamás (Veterinärer) och Ulrika, Susanne och Jennie (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Plockat fram inför operation
  • Förberett hästar för anestesi
  • Hjälpt till vid kastning
  • Intuberat
  • Hjälpt till vid hissning i traversen
  • Kopplat dem till anestesiapparaten
  • Placerat dem korrekt på bordet och surrat benen
  • Övervakat anestesin
  • Kopplat dropp
  • Kopplat EKG, NIBP (Non Invasive Blood Pressure) och Pulsoximeter
  • Hjälpt till att ta in i uppvaket
  • Övervakat uppvaket
  • Extuberat
  • Städat
  • Plockat undan
Jag har sett:
  • Övervakning av anestesi
  • 2 Artroskopier
  • 1 Betäckt kastration

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0