UDS Hästklinik - Dag 34

Idag har jag varit på operationsavdelningen och jobbat 8.00-16.30.
Jag har gått med Tamás (Veterinär) och Ulrika och Jennie (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Fyllt på isofluran
  • Provtryckt anestesiapparaten
  • Plockat fram inför operation
  • Förberett hästen för operation
  • Hjälpt till vid kastning
  • Snyggat till den
  • Hjälpt till vid placering på operationsbordet
  • Kopplat upp på maskinen
  • Kopplat EKG, NIBP och pulsoximeter
  • Övervakat anestesi
  • Övervakat uppvaket
  • Extuberat
  • Städat
  • Tvättat
  • Lastat in i diskdesinfektorn och spoldesinfektorn
  • Packat inför autoklaven
  • Autoklaverat
Jag har sett:
  • Övervakning av anestesi
  • 1 Artroskopi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0