UDS Hästklinik - Dag 38

Idag har jag varit på operationsavdelningen och jobbat 8.00-16.30.
Jag har gått med Nic (Veterinär) och Jennie, Susanne och Ulrika (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Förberett för operation
  • Plockat bort efter gårdagens nattliga operationer
  • Förberett hästen
  • Inducerat och kastat hästen
  • Intuberat
  • Hissat upp den i traversen och placerat den på bordet
  • Rakat och tvättat ben inför artroskopi
  • Kopplat upp hästen på gas
  • Steriltvättat mig och klätt mig sterilt
  • Assisterat veterinären
  • Sytt igenom ingångshålen till lederna
  • Bandagerat ben (Höga bandage)
  • Städat
  • Packat inför autoklaven
Jag har sett:
  • 1 Artroskopi av fyra leder...
  • 1 bukpunktat
  • Övervakning av anestesi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0