16/7 - Shoppingrunda på Via del Corso och Palazzo del Freddo

Måste ju fortsätta skriva om vår Romresa ^^
Det har jag ju inte gjort på ett tag...

Dag tre började med att vi tog sovmorgon till 9, sedan gjorde vi oss färdiga och gick till Via del Corso (typ som Roms Drottninggatan). Där strosade vi runt och tittade i butiker och jag hittade mig min klänning och Levi köpte olivolja.

Efter det åt vi lunch på Via dei Coronari.



Min Ravioli med spenat och Levis spaghetti Carbonara

Sedan var vi förbi Änglaborgen och marknaden där och jag hittade min väska :) Sedan var vi tillbaks till rummet, duschade och jag läste ut min bok, Ondvinter. Jag postade även mina kort.
Till middag var vi på en restaurang på Via Flavia, på vägen dit passerade vi Porta Pia.



Utsikt över Tibern och Porta Pia



Min Cacio e pepe och Levis Taglioni all Scoglia

Efter middagen tog vi tunnelbanan till Vittorio Emanuel och åt glass på Palazzo del Freddo.



Glassdisken ^^



Min glass - Jordgubb, aprikos och straciatella - Mums!



Levis chokladgrej och tartufo - Han blev besviken

Sedan begav vi oss tillbaka till rummet igen ;)

Kommentarer
Postat av: moster

Nice ,Längtar tillbaka !

2011-09-23 @ 23:02:57
Postat av: Ilsken glasshandlare

Jag skulle väl inte beskriva känslan så mycket som besvikelse. Snarare mordisk ilska!:@

2011-09-26 @ 11:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0