UDS Hästklinik - Dag 13

Jag jobbade kväll och jobbade 14.00-22.30.
Jag gick med Malin (Veterinär) och Ylva och Frida (Djursjukskötare).

Vi fick ta hand om de inneliggande patienterna och fick in ett "akutfall" :) Akutfallet var en liten islandshästhingst, eller numera valack eftersom han blivit kastrerad på förmiddagen, och han hade börjat störtblöda efter kastrationen. När de kom in hade de dock packat sårhålan med sterila kompresser så de hade slutat blöda, så vi avvaktade med åtgärder tills vidare.

Jag har:
  • Assisterat
  • Städat
  • Rastat
  • Fixat med EKG
  • Gjort status- och AT-kollar
  • Tagit kanyl
  • Gett medicin i kanyl
  • Gett sedering intravenöst
  • Borstat
  • Gett plasma genom dropp
Jag har sett:
  • EKG-avläsning
  • Endoskopi
  • Vård av inneliggande
  • Kanylläggning
  • Sondning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0