UDS Hästklinik - Dag 15

Jag jobbade kväll och jobbade 14.00-22.30.
Jag gick med Malin (Veterinär) och Susanne och Maja (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Vaccinerat
  • Gett intramuskulär injektion
  • Gett medicin i kanyl
  • Gett sedering
  • Gett intravenös injektion
  • Borstat
  • Fyllt på vatten
  • Halmat box
  • Assisterat
  • Hållt häst vid hjärtultraljud
  • Smörjt in skrapsår
  • Bandagerat både högt och lågt
  • Lagt bandage efter ledinjektion
  • Städat
  • Gjort status- och AT-kollar
Jag har sett:
  • Hältutredning
  • Röntgen
  • Vård av inneliggande djur



Låga bandage (fram) och höga bandage (bak)
-
De närmaste är mina och de längst bort är Susannes, min handledare för dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0