UDS Hästklinik - Dag 19

Idag har jag varit på stationärvårdsavdelningen och jobbat 8.00-16.30.
Jag har gått med Susy (Veterinär) och Eva och Malin (Djursjukskötare).

Idag var det lite lugnare på praktiken :) Lite mindre jobb fördelat på varje team. Det hanns till och med att städa köket och bakas en äppelpaj som det bjöds på ^^ Gott!

Jag har:
  • Tagit blodprov
  • Tagit glukosblodprov
  • Gett medicin peroralt
  • Borstat
  • Rastat
  • Fyllt på vattenhinkar
  • Städat IVA Föl-stallet, förrådet och H-stallet - Dammtorkat och ordnat upp
  • Hjälpt till att koppla om dropp med glukos- och insulininfusion
Jag har sett:
  • Vård av inneliggande patienter
  • Städning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0