UDS Hästklinik - Dag 20

Idag så var jag på stationärvårdsavdelningen och jobbade 8.00-16.30.
Jag gick med Linda och Susanne (Veterinärer) och Eva och Lena (Djursjukskötare).

Idag så hade jag och Ulrika (min klasskompis som också är på UDS) samtal med vår handledare Jennie. Det gick bra. Vi tog upp lite önskemål och så ;)

Vi hade även in en jättemysig och duktig liten islänning idag. Vi skulle göra sårrengöring på den eftersom den hade en jättestor såröppning i juvret efter en pinne (veterinären fick in typ halva handen!) och när de rensade ur och tvättade så stod hon bara och njöt. Hon tyckte det kliade jätteskönt och stod och kliade på mig och lyfte benet som en hund så de lättare skulle komma åt! Hon var dessutom bara ett år och knappt hanterad! Helt otrolig liten häst ^^

Jag har:
  • Borstat
  • Tagit träckprov
  • Assisterat
  • Hållt häst
  • Gett medicin peroralt
  • Hållt fölungar
  • Varit med på röntgen
  • Halmat box
  • Fyllt på vatten
  • Städat
Jag har sett:
  • Vård av inneliggande
  • Sårrengöring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0