UDS Hästklinik - Dag 4

Idag åkte jag med ambulansen och jobbade 7.45-18.45.
Jag åkte med Chris och Marie (Veterinärer) och Wendela (Djursjukskötare).

Det har varit en lång dag idag! Vi har varit till 2 olika stall, ett i Väsby/Vallentuna och ett i Trosa/Gnesta. Så vi har åkt långt idag! I det ena stallet var det bara en patient och på det andra stället flera stycken.

Jag har:
  • Rakat inför ledanestesi
  • Tvättat och steriliserat inför ledanestesi
  • Lagt ett spritbandage efter ledanestesi
  • Injicerat intravenöst
  • Plockat fram och bort
  • Lagt fram/räckt sterila handskar, nålar och sprutor
  • Städat
  • Sprungit med häst
  • Bremsat
  • Hållt häst
  • Assisterat
  • Lyssnat på hjärtat
Jag har sett:
  • Portabel röntgen
  • Hältutredningar
  • Gastroskopering
  • Ledinjektioner
Just nu sitter jag hos Levi och har precis tagit en dusch. Så skönt efter en lång dag! Det blir nog en tidig kväll ikväll. Har ju hållt på hela dagen och suttit inklämd i ett trångt baksäte med antingen Wendela eller Marie och ett rullbord, två stora portföljer, en bärbar dator, kläder och två verktygslådor med materiel. Det är jobbigt att koncentrera sig hela dagen och vara med om en massa nytt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0