UDS Hästklinik - Dag 7

Idag har jag varit på polikliniken och jobbat 8.00-16.30.
Idag har jag gått med Karin och Susanne (Veterinärer) och Fia och Wendela (Djursjukskötare).

Det var ingen ambulans idag heller och verkar inte vara det den här veckan :( Jag ska kanske få åka på måndag istället...

Jag har:
  • Städat
  • Fyllt på materiel
  • Förberett för dagen
  • Tvättat och spritat inför ledanestesi
  • Bandagerat efter ledanestesi
  • Hållt upp ben vid ledanestesi
  • Följt med häst på röntgen av rygg och ben
  • Hjälpt till på röntgen
  • Förberett för ultraljud - Rakat & tvättat
  • Följt med häst på ultraljud av Carpus
  • Intravenös injektion
Jag har sett:
  • Hältundersökningar
  • Ledanestesi
  • Ultraljud av Carpus
  • Röntgen av rygg och ben
  • Kanylläggning
  • Avlivning med Somulose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0