UDS Hästklinik - Dag 8

Idag har jag varit på polikliniken och vård och jobbat 8.00-16.00.
Jag har gått med Chris och Tamás (Veterinärer) och Fia, Wendela, Åsa, Susanne och Ylva (Djursjukskötare).

Jag har:
  • Städat
  • Förberett för dagen
  • Borstat hästar
  • Lagt bandage efter ledinjektion
  • Hållt vid ryggbehandling
  • Injicerat intravenöst genom kanyl
  • Gjort statusundersökningar
  • Gett medicin peroralt
Jag har sett:
  • Ledinjektioner
  • Ryggbehandling
  • Hältundersökning
  • Besiktning vid försäljning
Idag var det lite lugnt eftersom det var en massa möten och så. Så vi hade inte så mycket att göra och fick gå en halvtimma tidigare ;)
Jag och Ulrika fick dessutom en uppgift innan vi gick hem som vi kan pyssla med om det är lite lugnt, som det var idag. Vi fick två patienters journaler och ska välja typ av anestesi till dem... Kan bli krångligt, men vi får se hur det går.

Nu ska jag byta om och gå och träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0