Arbetsplanering inom djursjukvård

Arbetsplanering inom djursjukvård heter kursen som jag läser just nu.
Den började i tisdags :)

I den ingår det en hel del kommunikation, arbetsplanering, vårdplanering, organisationslära, basal ekonomi m.m. och detta ska vi examinera genom att skriva ett grupparbete kring ett verkligt patientfall, bedöma en annan grupps arbete, skriva en hemtentamen med mer generella frågor om kunskapen kring kunskapen (!?) och ekonomi samt en tvärgruppsredovisning där vi redovisar vad vi tyckte om den andra gruppens arbete.

Det är en hel del grejer att göra på dessa 4 veckor och ändå har vi bara 7 föreläsningar...
Jag har i alla fall börjat på grupparbetet och jag tror jag gjort min del om patientperspektivet, i alla fall ett första utkast ;) Jag ska presentera det imorgon för gruppen och se om de har några andra infallsvinklar som kan utvecklas och läggas till :) Annars är det lite lagom i längd med en sida.

Jag har även läst lite i kurslitteraturen, i 2 av 3 böcker. Jag har läst 3 kapitel i "Organisation från grunden" och 3 kapitel i "Arbetsgruppens psykologi". Jag har planerat att plöja mig igenom de 3 böckerna innan kursens slut, men vi får se om det känns nödvändigt i slutändan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0