Påsklovet

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva lite om mitt påsklov :)
Så har jag gjort det också :)

30/3
Åkte hem från Skara. Fick åka med Madde till Strängnäs där hon bor och blev uppmött av Levi och Hakey :) Vi åt sedan ute på House We. Kyckling i grön curry for the win! Levi sov sedan hos mig.

31/3
Gick upp 5.30 och åkte med mamma, pappa och katterna mot Risbäck. Vi kom fram vid 15-tiden och efter det tog vi det lugnt och packade upp.

1/4
Vi började med att rota fram spadar och började sedan skotta så att vi kunde få ut skotern ur garaget i källaren. Fick igång den, testkörde den och satt sedan ute på gården och solade. Jag och mamma rensade även ur hallgarderoben :) Välbehövligt!

2/4
Var med mamma upp till mormor och fikade. Satt sedan inne nästan hela dagen pga. dåligt väder.

3/4
Jag, mamma, pappa, Annika, Jens, Emma, Erik, Elin, Anders, Liv, Tomas och Erika åkte upp till Axels koja på dagen och satt ute i solen, grillade och hade det mysigt.
På kvällen var vi till Vilhelmina och handlade, tankade och hämtade upp Johan som flög upp.



Uppe vid Axels koja

4/4
Denna dag började vi att röja ur det stora garaget som taket och ena långväggen rasat in på och fick faktiskt ut en hel del. Jag hann även läsa ut en bok och vi åkte även till Borgafjäll och tankade och åt på Idet.



5/4
Johan fyllde år och pappa och han åkte och köpte en skoter medan jag och mamma åkte upp till Lill-Månkes stuga med Annika, Jens, Erik, Emma, Elin, Tomas, Erika och Daniel.
På kvällen kom det över lite folk på tårta för att fira Johan :) Jag läste även ut en ny bok.





Lite mulet var det tyvärr

6/4
Åkte upp till Lill-Månkes igen, men den här gången följde pappa och Johan med också.



En väldigt sällsynt bild på min kära bror

7/4
Sista dagen att hinna göra något på och jag, mamma och Johan tog en sista skotertur. Vi åkte först till Rissjö och sedan till Rödingssjön. Efter det ställde vi in alla skotrar och ordnade upp det lite snyggt med alla räddade ur stora garaget. Packade även det sista av packningen som skulle med hem. Jag och mamma var till Annika och åt middag på kvällen.


8/4
Åkte heeela vägen hem igen. Tog 10 timmar igen. Var till Levi och sov hos honom.

9/4
Åkte hem till Skara igen efter att ha umgåtts med Levi och letat igenom Barkarby Outlet efter en kostym åt honom.

Det var mitt påsklov i alla korthet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0