Kanske dags?

Ja, det kanske var dags att skriva något här efter ca 2 dygn av tystnad.
Jag har bara inte gjort något värt att nämna och inte riktigt haft ork att sitta vid datorn.

Alltså, det har inte varit så farligt att dra ut tanden. Inte för att jag hade förväntat mig att det skulle vara så farligt heller men man vet ju aldrig.

I fredags var jag och mamma i alla fall till Cityakuten Tand och jag fick den lilla jäkeln utdragen. Vi började med den jobbigaste och sparade den högra och lättare till nästa gång.
Det började med att jag fick en massa nålstick nedåt käken, i kinden och framme i läppen för att bedöva och det blev bra för jag kände ingenting utav det de gjorde sedan. Jag blev även indukad med en steril duk över ansiktet innan de satte igång att skära i tandköttet, såga i käken och borra/såga/dela tanden för att sedan dra ut den del för del och sy ihop tandköttet. Själva extraktionen gick bra och gjorde inte ett dugg ont.
Efter det gick vi till apoteket och hämtade ut Citodon och köpte Hexident och sedan smet jag in på H&M och köpte mig ett par jeans innan vi satte oss på pendeln hem.

På pendeln hem fick jag blodtrycksfall och var tvungen att sätta mig ner på stationen en stund och fick sedan skjuts hem.
Efter det har jag sett ut som en ormbiten hund i ansiktet ^^ Det ser alltså ut som om jag lagt på mig några kilo på bara den ena sidan av ansiktet ;) Men annars har det varit ok. Lite ont har man väl haft, men då har man bara tagit en ny dos medicin så har det försvunnit och sedan så har jag mått lite illa av medicinen och för att jag inte fått i mig så mycket kalorier samt varit lite trött. Det blir dock bättre och bättre :)

Så nu hoppas jag att svullnaden hinner lägga sig till imorgon så man kan gå ut och äta på pappas födelsedag utan att man ser helt misshandlad ut i ansiktet... Det är ju även en fördel om jag kan äta maten också ^^ Men det borde ju finnas något jag kan äta i alla fall!

Kommentarer
Postat av: moster

Soppa :)

2012-02-20 @ 08:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0