Mer än ett år sedan

Kom att tänka på en sak...
Något som jag tänker på mer än Skara och inte så mycket här hemma, med tanke på att där påminns man varje dag man är i skolan.

Idag var det ett år och fem dagar sedan min, pga. hennes val, före detta vän pratade med mig på riktigt för sista gången. Vi skulle prata ut och hon ville lösa det som gått snett... Ja, du... Jag kan inte se att hon menade det med tanke på att hon knappt mött min blick på ett och år och än mindre pratat med mig samt undvikit mig i största möjliga mån. Jo, i och för sig, vid 3 tilllfällen har hon pratat med mig (förutom de enstaka "hej" man råkat få), men det vara bara för att hon var tvungen med tanke på att vi råkade hamna i samma grupp.

Är det konstigt att man kommer ihåg sådant här? Att man håller räkningen? Det är tyvärr något jag gör ofrivilligt. Jag hade dock gärna glömt alltsammans med tanke på hur sårad man känner sig, men det är lite svårt.

Jag bara väntar på den dagen hon ska hålla sitt löfte och bevisa för mig att den jag trodde hon var inte bara var en lögn eftersom vi var bra vänner ett tag. Jag bara väntar på att hon ska bevisa för mig att det hon sa om att jag var en bra människa ej värd att kasta bort inte var en lögn. Jag bara väntar...
Min väntan är nog dock förgäves. Jag vill tro det bästa om folk, särskilt om folk jag brytt mig/bryr mig om. Min tro sviktar dock här... Särskilt med tanke på tidsspannet.

Om folk ville hålla sina löften skulle mycket bli bättre.
Jag hoppas att folk oftare skulle vara lite modigare och göra det rätta även om det är jobbigt och pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0