Smärta!

Jag kan meddela att jag ändrat mig lite gällande min åsikt om tandåtgärden.
Förhoppningsvis blir det bättre igen snart...

Nee, men det gick lite sämre efter att mitt snälla Citodon tog slut i söndags kväll >.<
Det stod på informationslappen jag fick att smärtan skulle vara som värst 2-3 dagar efter extraktionen och att den stegvis skulle försvinna efter det. Därför trodde jag inte att det skulle vara några problem att gå ner på vanliga värktabletter som Alvedon (som för övrigt har samma styrka av Paracetamol som Citodon) och Ipren men tji fick jag! Det fungerade verkligen inte bra alls på natten då jag har vaknat båda nätterna klockan 1 och inte kunnat somna om förrän 3 då det tagit ungefär så lång tid för tabletterna att verka... Det har heller inte fungerat jättebra på dagen då tabletternas verkningstid varit ca 2 timmar istället för 4-6 och jag då alltså inte kunna ta fler efter halva dagen eftersom man får ta max 8 om dagen...

Så idag ringde jag Cityakuten Tand för att få ytterligare recept på Citodon. Jag kan säga att det var bra att jag ligger bra till med ex-jobbet, för det är väldigt svårt att jobba med tandvärk -.- De ville i alla fall att jag skulle komma in för en koll och för att få ett recept utskrivet då de inte hade någon där på förmiddagen som kunde skriva ut e-recept. Så jag och mamma begav oss dit.
Väl där så blev jag undersökt av den oförsiktigaste tandläkaren jag varit med om! Han körde in den lilla spegeln rakt in i området där jag fått sytt, bände upp käken som jag inte kunde öppna särskilt mycket, sög fast sugen i läppen 3 gånger, i kinden 2 gånger och in i det sydda området 1 gång samt spolade såret med kall klorhexidinskölj samt sög samtidigt med sugen = fruktansvärt ilande i käken >.<

Ja, var man inte tandläkar-rädd innan tanden drogs så lär man väl bli det nu efteråt!

Han konstaterade att ett litet stygn verkade ha släppt lite och att det petat ner i såret samt att det då kunde komma ner smuts där och det var därför de ville skölja. Sedan fick jag ett nytt recept på Citodon! Yay! Så nu är det bättre igen, men det tog lite tid för det att börja verka och innan dess hann jag ha rejält ont efter hans dumma behandling av min ömma mun...

Så nu hoppas jag att det går bättre här efter och att det inte gör lika ont när det är dags för den här kuren Citodon att ta slut. Jag kan ju säga att jag dock inte ser framemot att göra om det här med den andra visdomstanden...

Kommentarer
Postat av: moster

Som jag alltid sagt - Tandläkare är ett nödvändigt ONT !!!

2012-02-21 @ 21:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0