Dagens plugg

Idag var det schemalagt endast under förmiddagen :)
Så jag var på föreläsning mellan 8.30 och 12.00.

Föreläsningen handlade om smittskyddslagstiftning och vi fick även göra lite egna sökningar på användbara hemsidor för att svara på en del frågor som föreläsaren hade ställt oss.

Efter föreläsningen kom Royal Canin och hade en lunchföreläsning om deras foder för att upprätthålla ledrörlighet (Mobility). Vi fick även skriva upp oss om vi ville ha rabatt på deras foder. Det gjorde jag eftersom jag ändå har RC till missarna redan (Sterilised). Jag undrar dock om man kan kombinera den rabatten med personalrabatten? Aja, det får vi väl se senare...

Sedan har jag jobbat både med vårdhygien och examensarbete.
Vårdhygien:
  • Läst Sveriges Veterinärförbunds Riktlinjer för Infektionskontroll inom Smådjurssjukvården

Examensarbetet:

  • Mailat en kvinna på KCI (ett företag som tillverkar VAC-maskiner som används vid vakuumassisterad sårbehandling) - På svenska
  • Mailat en till veterinär som sysslat med detta - På engelska
  • Läst kapitel 5, 6, 7, 8, 9 & 10 i kursboken - Så nu är den slut!
  • Sparat ner lite fler artiklar som jag letat upp

Det får nog räcka för idag tror jag :) Det är ju en dag imorgon och i övermorgon också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0