Dagens plugg so far

Idag har jag varit i skolan mellan 9.00 och ca 14.40.
Så en lite kortare dag idag :)

I skolan hade vi först PBL då vi blev tilldelade ett fall om Salmonella. Sedan hade vi föreläsning om Epidemiologi från 11.00 till 12.00 och fortsatte sedan efter lunch.
Epidemiologin innehöll en hel del statistik, sådan statistik som hade varit mer vettig för oss att lära oss än den vi fick lära oss under statistikkursen >.<

En tråkig nyhet som vi fick idag på förmiddagen var att en av de bästa lärarna på programmet ska sluta :(
Det påverkar inte oss så mycket eftersom vi inte kommer ha henne mer efter den här kursen, men det är ändå väldigt tråkigt. Hon är ju en tillgång för programmet och det är ju tråkigt för de andra årskurserna som inte får ha henne som lärare... Hennes kurser är alltid bra utformade, roliga och hon har koll på situationen och är engagerad samt att man får tag på henne om man behöver fråga något.
Hon är helt enkelt en av de bästa!

Sedan jag kom hem efter skolan har jag skrivit ut lite material och så. Jag hade fått svar från den Belgiske veterinären jag mailade förut. Det var det positiva jag skulle berätta, för av honom fick jag en del material som han och hans kollegor tydligen presenterat kring vakuumassisterad sårbehandling samt svar på lite frågor som jag ställt :) Det är trevligt!
Efter det har jag renskrivit anteckningar från två föreläsningar på utskrivet material, fixat en mall för PBLen och skapat ett dokument för dagens anteckningar från epidemiologiföreläsningen samt letat lite mer om vakummassisterad sårbehandling och hittat lite bra grejer på tillverkarnas hemsida.

Nu ska jag dock äta lite middag har jag tänkt ;) Sedan är det väl bara att fortsätta lite till ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0