Tandproblem

Det är lite bättre med tanden idag :)
Igår och idag har det mest gjort ont i tandköttet.

Det är ju bra i alla fall, att det går åt rätt håll menar jag. Man måste försöka se det positiva i en jobbig situation.
En annan positiv sak är att jag fick svar från min tandläkare som skulle kolla upp vart han kunde remittera.
Samtidigt har jag tagit saken i egna händer också eftersom jag verkligen vill ha en tid medan jag är hemma och jag tänkte att om jag får vänta ett tag på att tandläkaren ska undersöka saken kanske jag inte kan få en tid medan jag är hemma. Därför har jag bokat en tid för säkerhets skull.

Jag har alltså en tid 17/2 kl. 10.30 på Cityakuten :) Så nu har jag mailat min plan till min tandläkare och meddelat att han ska skicka en remiss och panoramaröntgenbilden som vi tog hos honom till Cityakuten så får vi se om de behöver tas några fler bilder. Det skulle kirurgen bestämma när han sett den första bilden.

Det tråkiga är dock att det kommer kosta skjortan, men jag kommer i alla fall få 50 % på resterande kostnad när det kommer över 3000 kr pga. högkostnadsskyddet... Aja, det är i alla fall en kostnad jag måste lägga ut någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid eftersom de ändå måste dras. Så det är bara att bita i det sura äpplet och punga ut med pengarna. Det jag fick ihop under mitt arbete i julas kanske räcker precis... Man kan ju heller inte säga att jag slösar massor med pengar på något oväsentligt och dumt. Hälsa och välmående är viktigt och jag vet hur illa det kan gå om man inte tar hand om sina tänder. Titta bara på många av våra stackars sällskapsdjur som inte får hjälp med sina tänder och inte kan berätta vad som är fel!

Det känns skönt att i alla fall vara på väg att lösa problemet för det känns inge kul att behöva ha dem kvar när de ändå inte vill samarbeta...

Jag vill att alla mina tänder ska vara såhär glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0