Att svälja konstiga saker...

Djur kan verkligen svälja de mest konstiga saker... En av dagens patienter var lite speciell och hade svalt något lite ovanligt, nämligen en "slime-groda". Ni vet sådana där geleiga leksaker som barn leker med som är elastiska och som fastnar på saker och ting? En sådan var i alla fall svald och vi fick patienten att kräkas upp den, hel och fin :)
 
 
Såhär såg patientens offer ut efter att det kräkts upp ;)
 
Jag hoppas banne mig att Theo och Tristan inte gör något lika dumt, men jag är beredd på det med tanke på deras förkärlek för att både tugga och äta på saker och ting >.< OM de nu absolut måste äta något som de inte borde så hoppas jag att det går lika smärtfritt och snabbt som för patienten idag... Det blir dock dyrt för matte i vilket fall, hur det än blir behandlat -.- Det viktigaste är dock att de är smärtfria och klarar livhanken! ♥ Jag vill verkligen inte att de ska dö bara för att jag inte kan förklara för dem hur farligt det är att äta saker som inte är gjorda för att ätas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0