Cykelreparation

Japp, min cykel behöver repareras...
...igen.

Jag har aldrig förut haft otur med min cykel på alla år som jag bott i Jakobsberg. Sedan jag har flyttat till Skara har jag lyckats med att få den vandaliserad och nu fått punka på bakdäcket...
Den här gången ska jag dock se om jag kan göra det själv. Förra gången kändes det som en fackman borde göra det med tanke på att växelföraren var tilltryckt och alla vajrar till bromsar och växlar var avklippta.

Så nu på morgonen/förmiddagen har jag varit ute på promenad och knatat bort till Jula efter att jag konstaterade att det inte bara var att pumpa däcket... Där införskaffade jag lite reparationsgrejer ;) Det kostade ca 1/4 av vad cykelbutiken skulle ha för den enklaste reparationen.


Så nu får vi se om jag klarar det här ^^
Det är ju typiskt bara att det ska vara bakdäcket också som är mycket krångligare att få av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0