Cykelslang

Då har man shoppat loss på en cykelslang...
På nätet dessutom ^^

Ja, Skara är helt enkelt värdelöst när det gäller att hitta saker man behöver. Det är nu officiellt konstaterat. Att man inte ens ska kunna laga sin cykel lite lätt med RÄTT grejer...
Var till Jula och Coop och de har bara cykelslangar med cykelventil (Dunlop) och Cykelaffären, som alltid är dyr, försöker man att undvika så gott det går. Vem fasiken har en cykelventil på sin cykel förresten!? Ja, det låter kanske konstigt med tanke på att det är en cykel, men jag har då alltid haft bilventil (Schrader, Auto) på mina cyklar. Det kanske beror på att jag har haft/har Mountainbike också, då de verkar ha bilventil som standard, eller racerventil (Presta) som jag tror att min bror har på sin.

Det är sjukt vad man ska behöva lära sig om cykelslangar bara för att kunna laga cykeln >.<
Aja, nu ska jag bara vänta in leveransen av den och sedan ska jag försöka byta den ännu en gång... Sedan kanske man äntligen ska kunna använda cykeln! :@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0