Dagens skola

Idag hade vi föreläsning på förmiddagen.
Då fick vi även en uppgift som jag hållt på med ett tag nu.

Föreläsningen handlade om anestesi av föl och föregicks av en liten genomgång av gårdagens uppgifter som vi jobbat med på eftermiddagen igår. På slutet av föreläsningen fick vi en uppgift som innebar att vi skulle läsa på om anestesi vid tre speciella tillfällen hos häst:
  1. Kolik
  2. Elektiv ortopedi
  3. Akut trauma

Jag har hittat det mycket bra beskrivet i min lilla hästanestesibok ^^ Hon har nog tagit fallen rätt av därifrån tror jag... Men det gör ju inget :) Det är ju bara trevligt om faktan är lätthittad ;)

Så nu har jag skrivit om kolik och elektiv ortopedi och ska ta en paus innan jag fortsätter med fallet gällande akut trauma ;) Får se om det blir idag eller vid senare tillfälle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0