Inte så mycket klokare...

Nu har jag mekat cykel en stund.
Jag kom då fram till några saker.

Jag kom fram till följande:
  • Det tar tid och meka bakhjul, särskilt när man har en massa växlar och skit
  • Det är mycket skitigt och oljigt att meka cykel - Tur att jag klippte ner naglarna innan >.<
  • Det hade varit lättare om man varit två
  • Det verkar inte vara något läckage på slangen då det inte bubblade någonstans ifrån när den hölls under vatten
  • Inte heller ventilen bubblade under vatten...
Slutsats: Antingen är det fel på ventilen så den släpper ut luft ibland (som i höstas då däcket tömdes helt på 2 dagar efter pumpning) eller på min nya cykelpump då det inte går att pumpa upp slangen så att det går att cykla på cykeln.

Åtgärd:
Alt. 1 - Fel på cykelpumpen: Jag går och pumpar cykeln på macken och testar den och hoppas att det funkar då och att det inte läcker luft igen denna gång.
Alt. 2 - Fel på ventilen: Jag gör en ny tur till Jula och köper en ny slang för att utesluta ventilen och gör om allt igen >.<

Suck!
Får se när jag gör ett ryck och fixar mer med cykeln. Det kanske får bli en annan dag -.-

Jag fick dock veta att jag inte är den enda med otur... Vi hade tydligen fått samtal från mormor igår som berättade att vårt stora garage i Risbäck rasat in :( Inte så kul med tanke på att det står en hel del grejer där inne, bl.a. mammas skoter som vi brukar använda på påsk. Så då är frågan hur mycket som är skadat, hur mycket som går att få ut till påsk och hur vi ska göra med det, om det ska lagas, byggas ut eller byggas nytt. Vi får se hur det blir.

En bra sak är dock att det är en kille som vill köpa min loftsäng hemma och ska hämta den imorgon ^^ Det är bra! För då får jag plats med min säng härifrån hemma sedan ;) Yay!
Nu hoppas jag bara att de andra möblerna blir sålda också så att jag får plats med det jag vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0