Mycket att göra

Det är mycket att göra nu...
Det kanske syns på min frånvaro här?

Ja den här kursen är som jag förväntade mig. Fullmatad!
Det är 3 ½ vecka proppfull med anestesi på hund, katt, häst och exotiska djur. Det är övningar, praktiska moment, teori, seminarium och tenta.

Vi ska alltså innan vi är klara med denna kurs den 23/3 ha:

  • Gjort en uppgift om 3 särskilda fall på häst och lämna in den här veckan - Gjort!
  • Öva på och examinera 3 praktiska moment (Applicerande av droppräknare, användade av sprutpump, användande av ventilator) 12-13/3
  • Förberett och genomfört sövning, övervakning, ventilering, återupplivning och avlivning av häst 15/3 - Förberett min del
  • Förberett och redovisat 3 fall på fallseminariumet 19/3 - Förberett min del
  • Skrivit en godkänd tenta 23/3

Det är helt enkelt mycket nu... För vi ska ju förutom dessa obligatoriska moment repetera och lära in ny teori till tentan.

Dagar som den igår blir då helt enkelt väldigt långa och fullproppade.

Igår var jag i skolan mellan 9 och ca 12 och gjorde upp ett upplägg kring seminarieuppgiften och anestesiövningen tillsammans med min grupp. Sedan så förberedde jag min del till anestesiövningen och min del till seminariet. Efter det lagade jag middag, tvättade och handlade mat. Vid 9 kunde jag sätta mig och kolla på Grey's anatomy.

Det var skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0