Seminarium i Anestesiologi

Idag har vi haft seminarium i anestesiologikursen.
Det gick bra :)

På förmiddagen redovisade vi vår sövning av hästen som vi hade i torsdags inför resten av klassen. Vi berättade vad vi hade valt för läkemedel, doser, etc. och varför, samt berättade hur det gick och så.
Klassens tre grupper hade en del roliga anekdoter att berätta kan jag säga ^^ Man kan inte precis kalla våra övningar händelselösa ;)

På förmiddagen och eftermiddagen redovisade sedan vi våra katt-, hund- och hästfall i tvärgrupper om ca 9 personer. Det gick väl också bra. Vi tyckte i stort sätt lika men alla hade nog tänkt på i alla fall något som någon annan inte tänkt på ;)

Som avslutning hade vi lite frågestund inför tentan och för en gångs skulle tyckte jag faktiskt inte att den förvirrade mer än den klargjorde. Den var bra helt enkelt.
Vi fick även veta att vår föreläsare inför morgondagen från Washington State University, Tamara Grubb, kanske inte kommer pga. inställt och flyttat flyg eller så bli föreläsningen förskjuten och förkortad. Så vi får se hur det blir!

Efter att jag kom hem har jag läst föreläsningsanteckningar och jag håller på fortfarande :) Så jag ska väl ta och fortsätta med det... Sedan blir det tv och efter det lite serietittande (Big Bang Theory!!) med Levi ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0