Vaccination

Idag har jag och Theo varit ute på promis genom Skara.
Eller rättare sagt så promenerade jag och Theo åkte bur på kärran ;)

Vi var inte ute och spatserade mållöst utan var på väg fram och tillbaka till djursjukhuset eftersom Theo skulle ha sin vaccination mot kattsnuva :) Ingenting som Theo tycker är nödvändigt, men som jag tycker ska göras och som bör göras eftersom hon bor tillsammans med en katthemskatt som vi vet har bott tillsammans med en katt som varit infekterad med kattsnuva av den typ som bärs latent efteråt.

Det gick bra i alla fall, hon blir ju alltid grinig när de sticker, men jag håller henne still och då går det bra. Djursjukskötaren var duktig och snäll och Theo pussades lite med henne innan hon kom med sprutan, så jag tror att hon i alla fall vart godkänd av min argbigga.


Nu är det, förhoppningsvis, ett år till nästa gång jag och Theo behöver besöka djursjukhuset ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0