En dag i skolan

Idag har det blivit en del skolarbete gjort.
Fast det är födelsedag och allt ^^

Imorse hade jag möte med min studiegrupp klockan 9.00 och då testade jag att redovisa min presentation om vakuumassisterad sårbehandling. Den tog 13 minuter och 16 sekunder och det gick bra tycker jag. Bättre än hemma och det är alltid positivt. Man behöver lite press för att det ska gå bra ;)
När jag redovisat satt vi och diskuterade lite allmänt om exjobben.

Sedan satt jag i biblioteket fram tills lunch och såg över det som min kritiska vän och handledare kommenterat på mitt arbete. Det var någon liten grej här och där. Inget farligt, så det var skönt ;)
Efter det åt jag min matlåda hemma hos Anna och snackade om lite allt möjligt med henne.

Klockan 13.00 hade jag möte med min handledare Lena. Det allra sista mötet! :D Jag visade upp de ändringar jag gjort efter hennes senaste kommentarer och det såg bra ut tyckte hon. Så hon tyckte att det kändes färdigt! YES! :D Mitt arbete hade även passerat felfritt genom Urkund, så det var lugnt på den fronten.
Det enda som återstår nu är att jag tänker läsa igenom allt själv så att jag är säker på att jag är nöjd samt att komma på en bättre titel. Jag och Lena kom överens om att vi kunde spesta till titeln ytterligare och nu så finurlar vi lite på alternativ.

Jag har följande egna förslag (med eller utan ?):
  1. Vakuumassisterad sårbehandling
    - En innovativ sårvårdsstrategi inom hästomvårdnad (?)

    Vacuum Assisted Closure of Wounds
    - A innovative Wound Healing Strategy in Equine Veterinary Nursing (?)
  2. Vakuumassisterad sårbehandling
    - En innovativ utveckling av dagens hästomvårdnad (?)

    Vacuum Assisted Closure of Wounds
    - A innovative progression of the modern Equine Veterinary Nursing (?)
  3. Vakuumassisterad sårbehandling
    - En metod för en förbättrad hästomvårdnad (?)

    Vacuum Assisted Closure of Wounds
    - A Method for an improved Equine Veterinary Nursing (?)
Min handledare föreslog "Vakuumassisterad sårbehandling - En innovativ metod för sårbehandling inom hästomvårdnad" och det skulle väl bli "Vacuum Assisted Closure of Wounds - A innovative Wound Healing Method in Equine Veterinary Nursing" på engelska. Vi funderar dock vidare en stund till ;)

Någon som har någon åsikt om vilken titel ni tycker är bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0