Irriterad

Jag måste säga att jag faktiskt blir lite irriterad över att det ska vara så svårt att hitta kläder när man är liten/kort...
Jag tycker faktiskt att det är lite sjukt att en normalviktig, kort person ska ha så svårt att hitta storlekar ibland. Som idag, då jag tittade på underkläder. För att köpa lite finare underkläder/BHar så måste du minst ha en B-kupa. Tack för den liksom! Det kommer jag ju aldrig få om jag inte opererar mig... Sedan så passerar man avdelningar endast för "storväxta" eller underklädesavdelningar för dem med jättestora bröst... Och detta finns i de flesta klädbutikerna...
 
Jag förstår inte riktigt varför en "större" målgrupp ska ha en egen speciell avdelning när en annan inte ska kunna hitta kläder som passar. Varför ska överviktiga kvinnor (särskilt) eller plastikopererade bröst ha en egen avdelning liksom? Gynnar det att människorna i Sverige ska må bättre eller spär det på vår vridna syn på hur vi ska/kan se ut? Jag säger inte att vi ska se ut som fotomodeller allihopa eller gå efter snedvridna ideal i en skönhetstidning, men vi bör väl heller inte apa efter USA och deras mått... Jag förespråkar inte att alla ska vara pinnsmala eller supervältränade, men vi bör väl heller inte vara överviktiga och tära extra på våra kroppar. Lagom är bäst, om man ska låta sådär väldigt svensk. Jag tycker att det är hemskt att överevikten i Sverige ständigt ökar...
 
Jag tycker att det kunde vara mer rättvist. Ska det finnas avdelningar med kläder för "stora" ska det väl också finnas avdelningar för "små"... För jag kan faktiskt inte göra något åt att jag är kort... Visst, större bröst skulle jag väl kunna skaffa, men jag vill inte lägga mig på operationsbordet för att kunna hitta en BH lättare. Det är liksom lite tråkigt när alla byxor är typ minst en decimeter för långa...
 
Bara lite tankar efter ett besök till Jakobsberg Centrum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0