Människor...

Man blir lite sur på människor som tycker att det är ok att behandla djur som skräp...
Skräp som man bara gör sig av med genom att låta någon annan ta hand om det när det blir jobbigt!
 
Idag var det en tjej som ställde en kattunge i en bur, i en plastpåse, utanför en av våra extradörrar på jobbet. Hon hade ingen aning om när vi skulle hitta den där i kylan och verkade inte bry sig precis... Hon lämnade ett litet kuvert med ett brev i där hon förklarade hur "jobbig" kattungen var som lekte i gardinerna, kissade i sängen, bet dem i familjen, välte blomkrukor osv. Hon påstod sig ha försökt hitta en lösning men inte lyckats och nu "hoppades hon att vi kunde hitta en lösning"! Vi är liksom ingen plats där man bara kan droppa av oönskade djur!
 
Hon hade skaffat kissen pga. att hennes barn (som verkade vara 5 år...) ville ha en katt att leka och gulla med! Inte riktigt rätt anledning tycker jag. Hon verkade inte förstå att hankatter ofta leker "tufft", men att man får korrigera dem om de gör något man inte vill, både vad gäller bitande och att t.ex. klättra i gardinerna. Att den kissar utanför lådan beror med allra största säkerhet på att den inte trivs med sin tillvaro hos dem för katter är inte icke rumsrena pga. ingenting!
 
Jag hoppas att "Madeleine i Spånga" (som hon kallade sig i brevet) skäms riktigt mycket för vad hon gjort för det är inte ok någonstans. Djur är inte något man bara gör sig av med när det blir lite jobbigt, man gör allt för att hitta en lösning! För djur älskar man och man vill deras bästa, annars ska man inte skaffa sig djur från början!
 
Jag inte bara hatar när folk gör såhär mot djur utan jag hatar även när folk bara skjuter över problem på andra och inte tar itu med det själv. Kämpa lite själv för i h*lv*te!
 
Argh! Jag är ganska arg på detta för den som inte förstod det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0