Billig katt

Jag kan säga att idag var min randiga misse billig...
Japp, nästan gratis faktiskt!
 
Först så skrämde han halvt ihjäl mig imorse.
Jag och mamma kom upp från tvättstugan vid ca 7.30 och då ligger det två singeltablettförpackningar till Ipren på mattan... Den ena tom! Ipren är alltså giftigt för katt för den som inte visste det... När jag lugnat mig kom vi dock fram till att den som var tom var öppnad av en människa och den andra var oöppnad. Jag konstaterade även att Tisse var helt ren i pälsen samt att det var smulfritt där på mattan där det låg. För första gången fick jag dock titta honom obehindrat i munnen. Jag bände upp och han gapade snällt... Han blev nog paff tror jag ;)
Tur för honom att han inte hade ätit dem för annars hade han fått vara patient hos mig, för jag var stationärvårdssköterska idag.
 
Sedan blev jag lite irriterad på honom när jag kom hem från jobbet.
Då hade han vält omkull min blomkruka i fönstret och alltså kraschat den och blomman i den... Visst, jag sa igår att jag antagligen skulle få slänga blomman snart eftersom den inte ville samarbeta, men han behövde ju inte förstöra krukan...
 

Muppkatten min ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0