13-17/2

Förra helgen var jag ju långledig eftersom jag hade jobbat helgen innan. Då passade jag på att hälsa på i Uppsala :) Och nu tänkte jag berätta om helgen där eftersom jag inte kommit mig för att göra det innan ;)
 
På onsdagen åkte jag SLs nya tåg till Uppsala efter att jag hade slutat jobbet och det gick bra. Inga förseningar. Väl där mötte Levi upp mig på stationen och så gick vi och åt kebab på ett ställe på stan. Sedan knatade vi hemåt honom. Det var ganska sent när vi kom hem så vi tog det bara lungt där på kvällen.
 
På torsdagen var det ju Alla hjärtans dag ♥ Vi tog sovmorgon och var sedan till Fyrishov där vi gymmade, badade bubbelpool, badade äventyrsbad och satt i bastun. På vägen hem gick vi förbi affären för att köpa lite grejer för att göra Tacos. På kvällen såg vi filmen War Horse. Den var bra :)
 
 
På fredagen hade Levi skola på förmiddagen. Jag gick in till stan lagom tills att han slutade och då gick vi och åt god kinabuffé. Jag var även in på Myrorna och hittade en mysig fluffmössa ^^ Sedan var vi på museum i Uppsala Domkyrka, satt och tog det lugnt på Jontes stuga och gick runt på stan innan det var dags att gå och äta på Jay Fu's. Jag åt friterade scampi, broccoli och morötter till förrätt, en hamburgare med pommes frites till huvudrätt och kladdkaka med chokladmousse, pistageglass och chokladsorbet. Efter maten var vi på bio och såg Les Misérables. Den var bra, med maffiga låtar och skådisarna sjöng riktigt bra!
 
 
På lördagen tog vi det lugnt, städade och lagade middag som vi åt med Levis vänner Yousef och Simon. Det blev Levis goda hemmagjorda hamburgare och en citron-, lime- och ingefärspannacotta. Vi hade trevligt med mycket snack, musik och lite matspel. Jag fick blommor av Simon och Yousef ^^ När de gått hem så såg jag och Levi Django Unchained. Den var bra men lite konstig ibland ;)
 
 
På söndagen skulle jag åka hem :( Jag och Levi tog det lugnt innan vi begav oss mot stationen. På vägen dit ringde dock mamma då hon och pappa var på väg till Uppsala. Så de hämtade upp mig :)
 
Det blev en riktig film- och mathelg ;) Mysigt var det i alla fall ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0