FORL

Idag skulle jag visa min pappa hur det ser ut i munnen på kissekatter... och hittar med största sannolikhet FORL på Selma :(
Nu måste jag möta den dumma sjukdomen hemma också och Selma måste följa med på jobbet. Jag ska bara försöka hitta en tid åt henne så fort som möjligt så vi kan fixa hennes mun. Jag vet dock att det är väntetid på typ en månad :(
Det värsta är att jag tyckte att jag tittade nyligen men såg inget särskilt då förutom att 106 och 206 fattades (de kunde ju dock ha fattats länge eller aldrig funnits), men nu har 307 och 407 börjat växas över av tandkött (ett vanligt tecken på FORL). Undrar hur fort det har gått? :(

Kommentarer
Postat av: m

Vad är FORL ?

Svar: Feline Odontoclastic Resorptive Lesions. Det innebär att en liten cell som bryter ner tänder, och som vanligtvis bara finns till när mjölktänderna ska brytas ner, kommer tillbaka och börjar bryta ner kattens tänder. Man vet inte varför och man kan inte förhindra det. Det man kan göra är att man tar bort de skadade, sjuka tänderna så det slutar göra ont.
Anna

2013-02-13 @ 18:30:32
Postat av: moster

Stackars katter !

2013-02-19 @ 18:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0