Saknadens förtvivlande mörker

Ett mörker mörkare än tjära
Svärtar ner min trasade själ
Du gav dig av min kära
Du hade nog hoper av skäl
Ett liv utan dig är en plåga
Större än livet självt
Jag måste med känslorna våga
För att äkta min andra hälft
Snälla, min kära, kom tillbaka
Tillbaka till oss och till mig
Jag kommer över dig vaka
För det är sant, jag älskar ju dig
En smärta värre än allt
Värker i mitt bröst
Du var mitt socker och mitt salt
Jag vill bara höra din röst
Var så snäll och ändra dig, älsklingen min
För mitt livs menings skull
Jag kommer för alltid att vara just din
Jag vill ej längre leka kärlekskull
 
En annan dikt, på rim, skriven på gymnasiet. Inte riktad till någon utan bara påhittad!
So you know! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0