Semester

Ja, då har jag semester i 2 veckor nu då :) Min semester kommer mest bestå av att ta det lugnt och göra saker jag har svårt att hinna med annars. Nästa del av min semester är vecka 32-33 :)
 
Semestern började med supertrevlig och supergod middag hos svärisarna med Levi. Mums! På det blev det jordgubbar (Svenska!) och glass framför The Mechanic ;)
I lördags tog vi det lugnt och jag läste ut Torn av Amanda Hocking, nr 2 i The Trylle Series. Lite roligt är att hon tagit in lite svenska ord i den också ^^ Man blir lite förvånad när man läser på engelska och det helt plötsligt står "Förening", "mänsklig" eller "Ondarike" ;) Haha, gissa om man blev förvånad! På kvällen kom Rubie över och Levi slängde ihop ett par asgoda (som vanligt!) hamburgare. Till efterrätt blev det sorbet, hallon och mango.
Igår var jag in till stan och mötte upp Becca för lite gelato på Stikki Nikki och en promis på stan :) Det var trevligt att ses och prata lite då det var ett tag sedan.
 
Idag har jag varit på linsundersökning så jag kan skaffa linser och gud så häftigt det är! Jag ser utan glasögon!! :D Vet inte när jag senast såg såhär bra utan att ha på mig glasögon ^^ Mycket häftigt!! Ska tillbaka nästa vecka och utvärdera hur det gått och göra en bedömning om det passar mig.
Jag ska också åka till Kista idag och lämna in min mobil för reparation. Det är en knapp som slutat fungera och de försökte justera den för en vecka sedan men det löste inte problemet, så nu har de införskaffat en reservdel som de ska byta.
Det är även lite avslutning hos min ridlärare ikväll som jag tänkte gå på :)
 
Annat som jag planerat är en hälsoundersökning genom jobbet (mitt första blodprov, spännande!), midsommar på Ekholmen med svärisarna, träff med Anna, eventuell favorit i repris på förra årets glassresa med Becca, mammas födelsedag och en del träning och läsning. Jag hoppas på en trevlig och lättsam semester helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0